Allt som gjorts och inte gjorts

Jo, det har som Timmy sa, varit mycket att göra för mig. Men nu är det värsta snart över. Upsatsen är inlänad och examinerad. Jag har en liten text kvar som måste in innan onsdag om jag vill få mina poäng för terminen. Jag begriper bara inte hur det kan vara så att det är de små uppgifterna som känns mest överväldigande. Jaja, det har i alla fall virkats en del, även om jag inte är direkt nöjd eller för den delen färdig med någon av sakerna.

Kameran är inne på lagning (det är vad man får om man envisas att ha en jädrans fet optisk zoom på en kompaktkamera) så trots försök att photashopa upp dem så känns de lite trista.  Men hur som helst:

Det här är förvaringskorgarna som blev till utav repsnöret. Min tanke är att de ska stärkas med trälimsmix. Har redan hittat formar som passar för att sträcka ut dem lite snyggt. Tyvärr har jag inget trälim och jag glömmer ideligen bort att köpa något så det har ännu inte blivit av. Måste dessutom väva in ändar, men det ääär ju så tråkigt så  även det ligger på hyllan.

Eftersom jag hade ganska mycket Drops Nepal hemma så satte jag mig för att göra en axelvärmare. Jag till och med mätte och hade mig, vilket jag ju inte har för vana att göra, men ändå känner jag mig inte speciellt nöjd. Det är ju möjligt att det är modellen som inte faller mig i smaken men jag tror att jag gjort något fel, ryggstycket är nog för "högt" för att passformen ska blir bra. Ska försöka göra någonting för att snygga upp armhålen men opsie dacy, garnet är nästan slut.

 

 

Jag håller även på att färdigställa en filt eftersom det i februari damp ner en liten palt vid namn Arvid i storfamiljen. Klart han ska ha en filt tänkte jag. Måste dock hitta en ångstrykjärn för att blocka den när de sista varven är avslutade.

 

Och sist och minst så håller jag på att förvandla påsgarnet från den fd hexagonpåsen till disktrasor. Jag vet hur många saker jag påbörjat med garnet bara för att sedan repa upp det. Alldeles för många garanterat.

 

Ha det nu gött allasammans!

Virk on!

 


Kommentarer
Postat av: Hector

Matte virkar inte, men ibland har hon stickat, men dte var längesedan nu.

Igår hade vi bara regn hela dagen lång, så det blev rätt tråkigt inomhus, i alla fall ända tills matte vaknade, då blev det lite godisletande. Inte alls dumt, det borde matte göra oftare.

Lite senare blev det bus med "storabrorsan" Wille, och det var helkul ju !

Hoppas du har bättre väder än vi.

Ha det gött nu killen. Vi kanske ses en dag.

2011-06-20 @ 04:37:48
URL: http://rocketbus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0