Repvecka

Timmy berättar: Idag är det så varmt och soligt ute att matte bara var tvungen att sätta på mig selen och gå en sväng. Det var ingen lång sväng men jag tycker inte om att gå så mycket just nu så jag sätter mig mest på rumpan hela tiden eller så stoppar jag nosen i backen och undersöker vad det kan vara som luktar (mossa är bäst för det) och då kallar matte mig för lilla grisen. Men det gör ingenting, hon snackar så mycket hon matte. Vi träffade jättemånga roliga typer ute. En tant ville inte  alls prata med mig, däremot ville hon prata med matte om tandläkare som hade kidnappat henne när hon var tio år och  satt in lagningar som gjorde att hennes tänder var förstörda för resten av livet. Matte mest hummade och höll med och sen när tanten gått så sa hon att man måste vara snäll mot folk som inte har det så lätt här i livet, även om de kan verka knasiga. Jag vill ju egentligen bara ha godis.
Matte verkar vara lite stressad men hon lyckas ändå inte få så mycket gjort. Hon skriver på en uppsats om socialjourer, hon tycker det är roligt men när hon blir stressad stänger hon liskom av. Hon säger att det är ganska kontorsproduktivt.  Men titta vad hon har gjort... ska visa bild!


Hon har gjort ett nystan av ett rep som hon hade hemma! Det blev ganska bra virkmaterial säger hon och hon säger att hon ska virka förvarling. Jag vet inte vad det betyder, men så är jag ju också en ganska liten corgi.

Kommentarer
Postat av: Hector

En tacker för grattiset.

Jojo det är inte alltid roligt att gå långt, speciellt inte när man är en liten Corgi. Då finns det en massa spännande att lukta på istället för att gå. De första månaderna när jag flyttade hit, då gick matte och husse bara jättekorta promenader med mig. Jag var lika ovillig men med lite lockande och godis så blev det hela roligare. Jag var nog i alla fall 4 månader när jag gick min första riktiga långpromenad.

Fast nu har ju jag blvit rätt stor och nu älskar jag promenader. Du ska se, det blir roligare för dig också. Hur går det på valpkursen då ? Har du hittat många kompisar ?

Själv hittade jag på en massa buskamrater nu på den senaste kursen som husse och jag gick på. Det var skojigt.

Nästa helg ska jag visst på utställning. Det ska bli skojigt. Där lär det vara en hel massa hundar av alla sorter.

Ha nu en jätteskön helg.

2011-05-20 @ 15:20:14
URL: http://rocketbus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0