Sommardepp

Nej, vet ni vad! Jag gillar inte alls sommaren. Jag vet att folk tycker att jag är knäpp men jag har inte mycket till övers för den. Det är för ljust, för varmt, för klibbigt etc.  Jag vill bara att den ska ta slut så jag får njuta av hösten. På hösten är det lagom kallt utan att det ligger en massa snö överallt och jag som gillar regn kan inte annat än mysa. Sitter och snokar efter en bra regnjacka till Timmy, han tar ju sin tid på sig att torka när vi har varit ute i regnet och jag föredrar att mysa med en inte allt för blöt liten vovve.

Okej, nog med gnäll. Vi tar lite glada bilder istället!



Mina solrosor lever fortfarande! fantastiskt eller hur?  Jag tror visserligen inte att det blir några blommor på dem men jag tycker att det är roligt i alla fall.



Fick ett skumgummipussel av kära sambon så nu blockas det av bara den här hemma. Förre vinterns incasjal var först ut. Det är ju roligt att blocka när man har prylar som passar ändamålet. Min kära mor har lovat att jag får låna en resesteamer så snart kan jag blocka akryl också! Jihoo!

Och vet ni vad, jag har ju faktiskt glömt bort att presentera den absolut sötaste medlemen i hushållet: Maja!



Gullgrisen där.

Kommentarer
Postat av: virkpia

Vad smart!!! Blocka på ett skumgummipussel, det har jag aldrig sett! Måste bara ha ett sådant, var får jag tag i det? Detta var bara hur bra som helst :)

glada utrop från virkpia

2011-07-17 @ 13:58:40
URL: http://virkning-crochet.blogspot.com
Postat av: tilda

Tänk att det finns nån annan än jag som inte gillar sommar och längtar till ruskiga höstkvällar:) H. Tilda

2011-07-20 @ 20:59:17
URL: http://tilda-bondmora.blospot.com
Postat av: Anne

Pia: Jag som trodde att det inte fanns någonting du inte kunde :) Mitt pussel kommer från biltema och kostade inte mer än 79 kr, så jag tror nog att jag ska införskaffa ett till för de lite större projekten.



Tilda: Klart du inte är ensam, vi är väl bara inte så högljudda av oss :)

2011-07-21 @ 10:52:30
URL: http://crocofcor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0