Semestervirkat och lite till

Nu är jag tillbaka med sambo, hund och katt i Nynäshamn efter att ha varit "husvakt" i Strängnäs. Timmy tyckte verkligen att han vaktade bra. Jag tyckte att han gnagde på allt han kunde komma åt. Stackars mamma min som får komma hem till det. Nä, så illa är det inte. Vi hade hur som helst väldigt mysigt även om det regnade ganska mycket. När det inte gjorde har Timmy fått springa i skogen med löplina efter sig. Vi tycker väl inte riktigt att hans inkall är helt perfekt än (Timmy tycker att den är perfet: han kommer när han vill). Det har hur som helst varit himla kul att ha honom "lös" i skog, park och trädgård och han har blivit mycket mer vuxen på bara en vecka.
Regnet har dock gjort det möjligt att virka på. Jag gör en större variant på The south bay shalette i Järbos Stella, en pippi-granny-sjal i Julbileumsgarn och en japanese flower-sjal i ett garnfynd från sommarens första loppis. Jag har också hittat lite garn på rea hos Kickis Garn som jag har stora planer för (eller i alla fall några tankar).

Nu bilder:
Solrosorna överlevde minisemestern med bara lite knaprade blad och är högre än någonsin. Ungnspankaka och så bär det av; grabbarna grus tar en slagg i bilen.


Inte mindre är fyra sjalar håller jag på med, här bilder på tre av dem. Väldigt WIP!



Jag lyckades faktiskt att göra lite garnfynd: soyablend och mohair till halva priset. Tjoho!



Den närmaste veckan är Timmy på dagis hela veckan och jag skriver tenta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0