Den sista påskdagen

Timmy berättar: Igår, ja det var värsta jättebusiga dagen. Jag åkte pendeltåg, och sen fick jag träffa en bil och åka i den och när jag gjort det så fick jag springa runt alldelses lös i en stor trädgård. Det var hur kul som helst. Och som om det inte var nog, för jag var ganska trött efter det, så fick jag nosa runt i ett helt nytt hus och i en helt ny stad. Och alla mysiga, busiga och roliga människor jag fik hälsa på. En som hette Milla busade med mig jättemycket och vände mig helt upp och ner.
Och vet ni också vad? Jag träffade en tjejcorgi och hennes matte! Hon var jättestor och jag frågade om hon ville busa men hon sa bara åt mig att ta det lugnt och sitta still, det var ju inte alls lika roligt. Och sen var det en tjejhund som matte kallade för spets (fast jag tyckte inte alls att hon var speciellt spetsig) och jag ville leka med henne men hon ville bara leka en jättekonstig lek och vände rumpan till hela tiden, jättetråkig lek tyckte jag så vi gick vidare. Jag somnade i trädgårdeno ch sen så sov jag nästan hela vägen hem. Vi kom hem på kvällen och då dråsade jag i säng. Dag har nästan sovit enda sen dess för jag är sååå trött. Men det var ju roooligt i alla fall! Glad på påsken

Strängnäs hette det stället vi var på! Det här kallas en kvarn, den var konstig.

En liten snooze i trädgårdsskuggan, mmm..mysigt.

 

I husses knä, orkade liksom inte säga emot så han fick gosa hur mycket han ville. Okej, jag tyckte också att det var lite myigt, men bara lite.

 

 


På väg hem och så jättetrött juh!



Kommentarer
Postat av: Hector

Jo du jag kan förstå att dte blev en jobbig dag och att du var ordentligt trött på vägen hem.

Så kan det bli.

Jag har också åkt förbi Strängnäs då och då, jag har t o m varit ute på en bro som rör sig, eller ja inte den vi var på men den som hörde ihop med den bron vi var på. Ojoj nu blev det lite rörigt, men kanske du förstår i alle fall.

2011-06-20 @ 04:41:26
URL: http://rocketbus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0